Це
реабілітаційні центри для дітей з органічними ураженнями нервової системи,
порушеннями психіки і функцій опорно-рухового апарату, дітей-інвалідів, сиріт
та дітей, позбавлених батьківського піклування.
Такі центри вже
створені на базі чотирьох будинків дитини – в Дніпропетровську, Кривому Розі,
Дніпродзержинську та Нікополі. Завдяки державній програмі дітям допомагають
безкоштовно набути навичок самообслуговування, навчають контактувати із
зовнішнім світом. У відновлювальних програмах лікарі використовують найсучасніші не медикаментозні методи реабілітації
маленьких пацієнтів.
Більш докладно дізнатися
про унікальну діяльності цих центрів ми вирішили особисто та завітали в гості
до Дніпропетровського будинку дитини №1 та Нікопольського будинку дитини
«Орля», де функціонують центри ранньої медико-соціальної реабілітації дітей з
обмеженими фізичними можливостями. У центрах медичну допомогу отримують дітки
віком від одного місяця до семи років. В цих закладах обслуговуються понад 170
маленьких пацієнтів. Курси реабілітації безкоштовні та в середньому тривають 4
тижні.
Тут панують щирі
посмішки, доброзичливість, неприхована увага до навколишнього світу та затишна атмосфера. Малеча завжди рада
гостям та батькам.
Вихованці
центру – це діти з розладами психіки та поведінки, з хворобами нервово-м’язової
системи, з придбаними вадами фізичного розвитку, які залишилися сиротами, або
потрапили сюди з
кризових та звичайних сімей.
З дітьми працюють доброзичливі та уважні
медичні фахівці, які щиро люблять та дбають про своїх маленьких пацієнтів. Це
педіатри, неврологи, психологи, логопеди, дефектологи, фізіотерапевти,
спеціалісти з лікувальної фізкультури.
У роботі з малечею
вони використовують найсучасніші методи реабілітації: динамічну гімнастику,
механотерапію (використання спеціальних дитячих тренажерів та лікувальної
фізкультури), масаж, поведінкову терапію, арт-терапію (лікування за допомогою
мистецтва), казкотерапію, музикотерапію, аромафітотерапію, лялькову, сенсорну,
пісочну терапію, дидактичні ігри, теплолікування, іпотерапію (лікувальна терапія,
заснована на верховій їзді на конях).
З усього
різномаїття методів реабілітації особливу
увагу привертає сучасна інтерактивна система. Виглядає вона наступним чином: на
підлогу проектується інтерактивне зображення, дитина потрапляє в ігрову
область, картинка починає «оживати»: поплили
рибки, полетіли метелики, розквітли квіти. Сама гра супроводжується тематичними
звуками та музикою.
Така система
звільняє дитину від буденності сприйняття світу, поліпшує її настрій, стимулює
рухливість та фізичний розвиток. Простіше кажучи, після такої гри малеча
тривалий час знаходиться у стані захвату, а це привертає увагу дитини до своєї діяльності, розвиває
мотивацію до рухливості.
«Дніпропетровський
реабілітаційний центр ми відвідуємо вже третій раз. Наразі сину 3,5 роки.
Приблизно у 2 роки йому поставили діагноз органічний розлад особистості,
затримка психомовного розвитку з елементами аутизму. Після першого
реабілітаційного курсу в центрі Назарчик сказав вперше слово «тато», до цього
він не розмовляв. Після другого курсу відновлювальної терапії він міг говорити
деякі фрази з казок. Ми дуже вдячні лікарям центру за підтримку, допомогу та
консультації, які вони надають. Тут створені всі умови для дітей. З нами
займається логопед, Назарчик приймає трав’яні вани, відвідує масажний та ЛФК
кабінети. Результат є, тому ми приїхали сюди втретє», - сказала мама маленького
Назара Олена з м. Павлоград.
Потрапивши до
реабілітаційного центру одразу відчуваєш ту любов, увагу та ласку з якою
ставляться до дітей спеціалісти закладу. Батьки малечі теж беруть активну участь
в реабілітаційній програмі своїх дітей. Фахівці навчають їх спеціальному догляду за
дитиною, а також надають психологічну підтримку родині.
«Під керівництвом
губернатора Олександра Вілкула на Дніпропетровщині реалізується велика
кількість проектів. Проте я вважаю, що проект з реабілітації дітей є одним з
найважливіших, - каже головний
лікар Спеціалізованого будинку дитини №1 (м. Дніпропетровськ) Світлана Патук. - Комплекс відновлювальних заходів, які проходять діти,
сприяє розвитку загальної рухливості, спритності та рівноваги, покращенню
координації рухів, тренуванню силової витривалості всіх груп м’язів,
вестибулярного апарату, тактильної та сенсорної стимуляції, а також створенню
позитивного емоційного тонусу. Завдяки сучасним відновлювальним методикам та
піддатливості дитячого організму, досягаються неймовірні результати у
реабілітації. Коли ти бачиш, як дитина потрапляє до центру з важкою
неврологічною недостатністю і не може ступити й кроку, а через декілька курсів
реабілітації починає ходити, то це не диво, а реальний результат
реабілітаційних послуг та надання медичної допомоги».
|