Це
реабілітаційні центри для дітей з органічними ураженнями нервової системи,
порушеннями психіки і функцій опорно-рухового апарату, дітей-інвалідів, сиріт
та дітей, позбавлених батьківського піклування.
Такі центри вже
створені на базі чотирьох будинків дитини – в Дніпропетровську, Кривому Розі,
Дніпродзержинську та Нікополі. Завдяки державній програмі дітям допомагають
безкоштовно набути навичок самообслуговування, навчають контактувати із
зовнішнім світом. У відновлювальних програмах лікарі використовують найсучасніші не медикаментозні методи реабілітації
маленьких пацієнтів.
Більш докладно дізнатися
про унікальну діяльності цих центрів ми вирішили особисто та завітали в гості
до Дніпропетровського будинку дитини №1 та Нікопольського будинку дитини
«Орля», де функціонують центри ранньої медико-соціальної реабілітації дітей з
обмеженими фізичними можливостями. У центрах медичну допомогу отримують дітки
віком від одного місяця до семи років. В цих закладах обслуговуються понад 170
маленьких пацієнтів. Курси реабілітації безкоштовні та в середньому тривають 4
тижні.
Тут панують щирі
посмішки, доброзичливість, неприхована увага до навколишнього світу та затишна атмосфера. Малеча завжди рада
гостям та батькам.
Вихованці
центру – це діти з розладами психіки та поведінки, з хворобами нервово-м’язової
системи, з придбаними вадами фізичного розвитку, які залишилися сиротами, або
потрапили сюди з
кризових та звичайних сімей.
З дітьми працюють доброзичливі та уважні
медичні фахівці, які щиро люблять та дбають про своїх маленьких пацієнтів. Це
педіатри, неврологи, психологи, логопеди, дефектологи, фізіотерапевти,
спеціалісти з лікувальної фізкультури.
У роботі з малечею
вони використовують найсучасніші методи реабілітації: динамічну гімнастику,
механотерапію (використання спеціальних дитячих тренажерів та лікувальної
фізкультури), масаж, поведінкову терапію, арт-терапію (лікування за допомогою
мистецтва), казкотерапію, музикотерапію, аромафітотерапію, лялькову, сенсорну,
пісочну терапію, дидактичні ігри, теплолікування, іпотерапію (лікувальна терапія,
заснована на верховій їзді на конях).
З усього
різномаїття методів реабілітації особливу
увагу привертає сучасна інтерактивна система. Виглядає вона наступним чином: на
підлогу проектується інтерактивне зображення, дитина потрапляє в ігрову
область, картинка починає «оживати»: поплили
рибки, полетіли метелики, розквітли квіти. Сама гра супроводжується тематичними
звуками та музикою.
Така система
звільняє дитину від буденності сприйняття світу, поліпшує ї ї настрій, стимулює
рухливість та фізичний розвиток. Простіше кажучи, після такої гри малеча
тривалий час знаходиться у стані захвату, а це привертає увагу дитини до своєї діяльності, розвиває
мотивацію до рухливості.
«Дніпропетровський
реабілітаційний центр ми відвідуємо вже третій раз. Наразі сину 3,5 роки.
Приблизно у 2 роки йому поставили діагноз органічний розлад особистості,
затримка психомовного розвитку з елементами аутизму. Після першого
реабілітаційного курсу в центрі Назарчик сказав вперше слово «тато», до цього
він не розмовляв. Після другого курсу відновлювальної терапії він міг говорити
деякі фрази з казок. Ми дуже вдячні лікарям центру за підтримку, допомогу та
консультації, які вони надають. Тут створені всі умови для дітей. З нами
займається логопед, Назарчик приймає трав’яні вани, відвідує масажний та ЛФК
кабінети. Результат є, тому ми приїхали сюди втретє», - сказала мама маленького
Назара Олена з м. Павлоград.
Потрапивши до
реабілітаційного центру одразу відчуваєш ту любов, увагу та ласку з якою
ставляться до дітей спеціалісти закладу. Батьки малечі теж беруть активну участь
в реабілітаційній програмі своїх дітей. Фахівці навчають їх спеціальному догляду за
дитиною, а також надають психологічну підтримку родині.
«Під керівництвом
губернатора Олександра Вілкула на Дніпропетровщині реалізується велика
кількість проектів. Проте я вважаю, що проект з реабілітації дітей є одним з
найважливіших, - каже головний
лікар Спеціалізованого будинку дитини №1 (м. Дніпропетровськ) Світлана Патук. - Комплекс відновлювальних заходів, які проходять діти,
сприяє розвитку загальної рухливості, спритності та рівноваги, покращенню
координації рухів, тренуванню силової витривалості всіх груп м’язів,
вестибулярного апарату, тактильної та сенсорної стимуляції, а також створенню
позитивного емоційного тонусу. Завдяки сучасним відновлювальним методикам та
піддатливості дитячого організму, досягаються неймовірні результати у
реабілітації. Коли ти бачиш, як дитина потрапляє до центру з важкою
неврологічною недостатністю і не може ступити й кроку, а через декілька курсів
реабілітації починає ходити, то це не диво, а реальний результат
реабілітаційних послуг та надання медичної допомоги».
|